mial-icon
DK_30px_blue.png
011215_LR_manual_farver

Rekreation og fordybelse

Refugieophold tilbydes hver dag hele året rundt. Refugium betyder tilflugtssted. Indenfor biologien er det et sted, hvor dyr og planter kan overleve i ellers hårde tider. På samme måde kan vi som mennesker have brug for at søge hen til et et sted, hvor der er plads og ro til at være. Løgumkloster Refugium er sådan et sted. Her kan du finde plads til fordybelse, personlig vækst og fællesskab - alt efter dit behov. Tusindvis af gæster har i årenes løb oplevet, at et ophold her på Refugiet netop har været det åndehul, de havde brug for. Hvor energien og livsmodet er blevet fornyet, og hvor den uløste opgave fandt sin form.

Værelset er til rådighed fra kl. 14. I døgnprisen er inkluderet kaffe og kage ved ankomst om eftermiddag, aftensmåltid, aftenkaffe med småkager, overnatning i skønt værelse, morgenbuffet og frokost. Som en del af opholdet kan du deltage i den stemningsfyldte morgensamling i Kapitelsalen og aftensang i Løgumkloster Kirke. Værelset er til rådighed til kl. 10 på afrejsedagen. Nogen gange kan det være muligt at blive længere på værelset mod en mer betaling - forhør nærmere i receptionen.

Oversigtskort med beliggenheden af de enkelte værelser. Mod merbetaling kan det være muligt at booke et specifikt værelse.

På alle værelser er der fri internet. I Pejsestuen findes dagens aviser, og der er tillige et bibliotek med mulighed for at låne en bog under opholdet. Der er linned og håndklæder på værelset.

Betaling: Når du har tilmeldt dig et ophold, vil du modtage en mail med bekræftelse med betalingsoplysninger. Betalingen bedes foretaget to måneder før opholdet medmindre andet fremgår af bekræftelsen.

REFUGIERYTMEN:

Morgenmad: kl. 7.30-8.30.
Eftermiddagskaffe: kl. 14.30-16.
Frokost: kl. 12.
Aftensmad: kl. 18.
Aftenkaffe: kl. 18.30

Morgensang i Kapitelsalen (man-lør) kl. 8.30
Aftensang i Kirken (man-lør) - onsdag med nadver kl. 17.30
Højmesse i Kirken (søn) kl. 10.30

Er der ændringer til ovenstående dagsrytmer, vil det fremgå af detailprogrammet eller dagsopslaget i foyeren.

Døgnprisen pr. person inkl. fuld forplejning i standard værelse med bad og toilet på værelset:

1  døgn
 2 døgn
 3 døgn
4 døgn
 5 døgn
 6 døgn
 7 døgn
 Dobbeltvær.
 1.195 kr.
 1.995 kr.
 2.695 kr.
 3.295 kr.
 3.945 kr.
 4.645 kr.
 5.595 kr.
 1½ rums vær. 1.245 kr. 2.095 kr. 2.845 kr. 3.495 kr. 3.995 kr. 4.895 kr. 5.645 kr.
 Standard enkeltvær.
 1.245 kr.
 2.195 kr.
 2.995 kr.
 3.695 kr.
 4.545 kr.
 5.195 kr.
 5.995 kr.
 Lille enkeltvær. 1.195 kr. 2.095 kr. 2.895 kr. 3.495 kr. 3.995 kr. 4.895 kr. 5.645 kr.
 Lille enkeltvær.* 1.095 kr. 1.995 kr. 2.695 kr. 3.295 kr. 3.745 kr. 4.645 kr. 5.595 kr.

Lille enkeltværelse markeret med* har fælles bad og toilet på gangen. Øvrige værelser har eget bad og toilet.

Vi tilbyder booking af et specifikt værelse eller værelse i et bestemt område - det koster 250 kr. pr. booking.

Særpris på refugieophold i 4 døgn fra mandag - fredag

Standard enkeltværelse 3.445 kr. Dobbeltværelse 3.245 kr.

Arbejdsophold minimum 4 døgn
Løgumkloster Refugium tilbyder årligt et antal stipendiater til en døgnpris på 795 kr. inkl. fuld forplejning til enkeltpersoner eller mindre grupper, der i respekt for stedets særlige karakter søger ro til at arbejde koncentreret med opgaver af studiemæssig, litterær eller anden kunstnerisk art.
Stipendiaterne behandles løbende. Du skal blot sende en mail med ønske om perioden til opholdet og skrive lidt om opholdets art.

Tilbud til studerende
Eksamenslæsning i de bedste rammer:
3-8/1-24: 5 døgn for 4.000 kr. inkl. fuld forplejning - book her

3 døgn i maj og juni 2024 for 2.100 kr. - book her

Åbne foredrag

Er du gæst på refugiet og ikke tilmeldt et program, kan du forhøre dig i receptionen om mulighed for at deltage i de "Åbne foredrag" mod en merbetaling - se hvilke foredrag her

I receptionen kan du låne en cykel til dagsudflugt i området. Er du her på arbejdsophold, er det muligt at låne en kontorstol. Enkelte værelser er særligt indrettet for handicappede.

Refugiet har en aftale med et lokalt fitnesscenter, som vores gæster gratis kan benytte. Forhør nærmere i receptionen.

Rekreation på Løgumkloster Refugium forudsætter, at man er selvhjulpen. Her findes intet plejepersonale, og har man systematiske, behandlingskrævende behov, er det nødvendigt at have en hjælper med eller på egen hånd at træffe aftale med den kommunale hjemmepleje. Løgumkloster Refugium er ikke egnet til demente og behandlingskrævende psykisk syge mennesker.

Handicap forhold
Der er to værelser specielt indrettet uden dørtrin, stort badeværelse og med niveaufri adgang. Der er elevatoradgang til de forskellige fælleslokaler.

Tilskudsmuligheder:

Foreningen til støtte af erhvervsaktive sygdomsramte borgere

Man kan søge om tilskud til ophold på Refugiet hos 'Foreningen af erhvervsaktive sygdomsramte borgere'. Foreningen er en upolitisk og ikke-religiøs forening. Foreningen har til formål at yde tilskud til erhvervsaktive, sygdomsramte borgere, der ønsker at tage på rekreationsophold i forbindelse med afslutningen af et sygdomsforløb. Foreningen blev stiftet i forbindelse med nedlæggelsen af de gamle sygekasser i 1973 og de tilskud der ydes, finansieres af det afkast, der genereres af foreningens formue. Det er et krav at opholdet minimum består af 7 overnatninger. Klik her for at komme til ansøgningsside.

Valdemar Frænkel & moder Emmy Polack, f. Berendts Mindelegat. Klik her for yderligere info.

OBS. Valdemar Frænkel & moder Emmy Polack, f. Berendts Mindelegat giver ikke ophold til Løgumkloster Refugium i 2024.

Varen er nu lagt i kurv

Shop videre