mial-icon
DK_30px_blue.png
011215_LR_manual_farver

Omkring Løgumkloster Refugium

Refugiet ligger i et skønt naturområde med Bredeå, der slynger sig igennem landskabet, og med Draved skov og Kongens Mose ikke langt herfra. Og ikke at forglemme Løgumkloster by, der ligger her med de mange hvide huse og markedspladsen. Kirkeklokkerne og Frederik IX’s Klokkespil klinger smukt i vinden i løbet af dagen og aftenen.

Brug Løgumkloster Refugium som base for dit besøg i Sønderjylland og Slesvig. Byerne Tønder, Aabenraa, Ribe, Flensborg og Husum ligger inden for en overkommelig radius alle med unikke oplevelser.

Marsklandet og Nationalpark Vadehavet ligger ca. 20 km herfra. Der er mulighed for at samle østers og i foråret og efteråret er der mulighed for at se sort sol - de mange tusinde stære, der samles før de går til ro for natten i tagrørene.

Tag på Sort sol tur.

Du kan vælge at deltage på de ture, som vi hvert år tilrettelægger med besøg på spændende lokaliteter, eller du kan arrangere din egen tur. I løbet af sommeren arrangeres Sønderjyllandsture, hvor vi arrangere direkte bustransport hertil fra forskellige steder i landet. Se programoversigten.

Her nogle nyttige links:

Museet Holmen